21 April 2008

IN MEMORIA LUI ALIN OLARU


Un mare artist al saxofonului nu mai este printre noi. Dumnezeu a vrut sa il ia cu el, inainte de Paste.ALIN OLARU a fost unul dintre preferatii mei in materie de muzica populara din Banat. Sotia Mihaela si cei trei copii Alin, Alina, Flavius , precum si toti cei care il cunosc si admiratorii lui inca il mai asteapta sa ne cante cu saxofonul lui. Am scos cateva pasaje din cartea ALIN OLARU ... sau viata printre sunete aparuta in anul 2002.

Pentru un copil, universul satului este, pana la o anumita varsta, imaginea intregii lumi. Alin indragea caii pe care ii admira in galopul lor pe pajistile inverzite ale satului. Ii mai placeau acestui baietel si cainii. Era de neconceput ca in asemenea conditii ALIN sa nu aiba cainele lui.Il chema Bufli, probabil de la parul incalcit si plin de scaieti culesi fara voie de prin ograzile oamenilor.


...Satul Poganesti este inconjurat de paduri , asa ca peisajul copilariei lui ALIN imprumuta ceva din povestile fratilor Grimm pe care le savura ceva mai tarziu, cand a inceput sa descifreze taina literelor... O data pe an, aici , in curtea bisericii, locuitorii Poganestiului se adunau cu mic, cu mare pentru a sarbatorii ruga(hramul bisericii). Pentru copilul ALIN, muzicantii sositi la eveniment constituiau o atractie deosebita...

...La 27 de ani ALIN isi aminteste cu detalii momentele in care s-a atasat de muzica.'' In casa bunicilor exista pe vremea aceea un radio''Pacific'' de lemn, prevazut cu un pick-up.Bunicii aveau sicateva discuri''Electrecord'' printre care unele cu cantecele lui Tiberiu Ceia si Ion Dolanescu.Imi placea sa stau in preajma '' Pacificului'' si sa ascult muzica.Mai apoi i-am descoperit pe Petrica Moise si Nicoleta Voica dar , in general, ascultam si alti solisti sau orchestre de muzica populara, dar nu numai...Sigur, paleta muzicii pe care o ascultam s-a largit in timp, acum ascult , de pilda, de la muzica clasica la cea etno, apartinand diferitelor popoare , rock, jazz...



... Visul marturisit al lui ALIN era sa intre in posesia unui saxofon si la care sa stie sa cante.Avea deja sapte ani cand s-a intamplat ce urmeaza '' Parintii mei au fost invitati la o nunta si m-au luat cu ei.Pe scena improvizata era o orchestra.Printre cei care erau acolo, se afla si un taragotist.Initial , eu imi doream sa cant la torogoata.M-am suit pe scena si n-am mai vrut sa cobor de acolo.L-am rugat pe instrumentist sa imi dea instrumentul sa il ating.Erau traite de mine niste momente supreme de extaz, fapt care, se vede, n-a trecut neobservat de ai mei, in special tata fiind mai impresionat.Asa am ajuns ca la noua ani sa fiu elevul regretatului MAXIM FRUNZA de la Casa Tineretului din Timisoara.Acesta era un om deosebit in relatiile sale cu cei mai tineri ... El ma invatat sa folosesc saxofonul desi, initial imi manifestasem dorinta de a canta la clarinet. S-a ivit un impediment si mi-am schimbat optiunea: aveam degetele prea mici pentru acest instrument asa ca am trecut la saxofon fara regrete prea mari.Primul meu saxofon mi-a fost cumparat de bunicul meu din partea mamei...Mi-amintesc insa bucuria pe care am incercat-o atunci cand bunicul mi-a daruit primul saxofon ana cand ai mei mi-au spus sa renunt la acest obicei caci fara voie as putea sa-i provoc stricaciuni''


'' Dupa parerea mea , cel mai important saxofonist de-al nostru a fost regretatul Nicu Anghel''Ministeru"", banatean sadea si Petrica Nicoara Sarbu''


In 1991 ALIN o cunoaste pe Mihaela, cea care-i va deveni sotie peste patru ani. Sotia i-a daruit patru copii gemeni frumosi si sanatosi. Alin si Alina sunt mai mici si-s ...gemeni.Flavius e baiatul mai mare cu trei ani fata de ceilalti, sora lui geamana murind la nastere.Alin si-a cunoscut viitoarea sotie intr-o cofetarie.Ambii manifesta apetit pentru dulciuri.


Sunt multe de spus despre un om sociabil, apreciat si ingragit de noi toti cei care il cunoastem si nu numai.





6 comments:

  1. Nu pot sa cred ca a pierit un asa talent cum a fost Alin. Tot Salajul il plange si il regreta.

    Moisi Florin

    ReplyDelete
  2. Pt mine Alin a fost un mentor al muzicii banatene, chiar daca nu l-am cunoscut personal. Am invatat din imprimarile lui 80% din ceea ce stiu din muzica banateana. Nu-l voi uita in veci! Sa-l odihneasca Dumnezeu, si familia lui sa aiba parte numai de viatza frumoasa si bucurii, chiar daca el nu mai este.
    Moisi Florin, Zalau, Salaj, 0741093964

    ReplyDelete
  3. L-am cunoscut pe Alin sau Rusalin cu il chema de fapt in buletin,cind era prin clasa a V a si inca mai invata la saxofon,aveam sa ne tot intilnim de-a lungul carierei lui prin diferite locuri si sa-i vad evolutia si sa ma bucur pentru el.Chiar daca in ultimul timp nu ne-am mai itilnit fata in fata inca nu-mi vine sa cred ca nu mai e printre noi.Aline Dumnezeu cred ca te-a vrut in orchestra lui alaturi de alti mari muzicieni si muzicanti!Cuvintele cred ca sunt prea sarace sa exprime ceea ce simt multi iubitorii ai muzicii banatene si nu numai la aceasta mare pierdere.Dumnezeu sa-l odihneasca si sa-l ierte

    ReplyDelete
  4. pacat...il stiam ffff bn pe alin:(

    ReplyDelete
  5. allergic retinal avoidable constituency hkfo rolta midwife succession oranges visitor measurements
    lolikneri havaqatsu

    ReplyDelete
  6. Verisorul meu dumnezeu sa te odihneasca in pace.

    ReplyDelete

Search This Blog