21 November 2009

VIENA - UN COLT DE CIVILIZATIE






M-am ''ratacit'' in vara asta intr-un colt de lume civilizata, Viena - orasul muzicii clasice. M-am lovit de acest gen muzical intr-o seara cand in fata primariei intr-un cadru de spectacol, se urmarea si asculta muzica clasica proiectata pe un ecran imens. Nu credeam ca exista atata lume iubitoare de muzica lui Mozart sau Scubert. In spatele celor aproximativ 500 de locuri in aer liber puteai sa savurezi berea vieneza sau sa gusti un wurst(asemanator carnatului romanesc, dar mult mai bun) cu mustar.

Capitala Austriei iti ofera o serie intreaga de muzee si obiective turistice. Viena abunda in obiective turistice si atractii ce fac ca turistii sa asalteze cu miile capitala Austriei(anual sosesc 8 milioane de vizitatori).
Am fost cazat chiar in centru,la Hotel Atlas pe Lerchenfelder Strasse, ceea ce ne-a avantajat din punct de vedere al transportului. Am calatorit si cu metroul, in drum spre Schonbrunn, sistemul de calatorie fiind total diferit de al nostru. Iti alegi singur ruta pe care vrei sa o urmezi de pe ecranul automatului si selectezi cate calatorii faci sau ticket pentru toata ziua, saptamana, apoi iti este afisat suma pe care trebuie sa o introduci in ''tonomat'' pentru a ti se elibera ticketul.Este impropriu spus metrou pentru ca acesta circula si la suprafata (destul de mult) si subteran, ceva deosebit.




Palatul Schonbrunn a fost primul obiectiv turistic pe care l-am vizitat.Impresionant si lume multa. La Schonbrunn exista mai multe atractii nu doar palatul in sine. Mi-am luat ticketul Grand Tour in care intra vizitarea a 40 de camere si imprejurimile (gradinile, parcul, Gloriette). La intrare iti este oferit un aparat auditiv setat pe limba pe care o doresti, asemanator unui telefon mobil de pe care selectezi numarul camerei pe care o vizitezi si asculti comentariul ''ghidului electronic''.Am vazut camera de audiente a Mariei Tereza si a Imparatului Franz Stephan, camere cu stiluri diferite si picturi impresionante.




Palatul Schonbrunn trebuia sa fie Versailles-ul Imperiului Austriac insa, in anul 1695 atunci cand Fischer von Erlach a proiectat palatul, costurile pentru ridicarea sa erau prea mari. Astfel, palatul a fost conceput initial mai mult ca resedinta de vara a Habsburgilor dar incepand cu Maria Tereza (1717-1780) a inceput si epoca de aur a Habsburgilor, ea alegandu-si ca resedinta Palatul Schonbrunn.
Pana in anul 1749 au fost refacute interioarele, au fost terminate lucrarile la galerii pentru a gazdui receptiile tinute la palat , a fost adaugat un teatru si a fost amenajat parcul (care arata asa cum arata si astazi). In parc se afla cateva statui grecesti si romane precum si constructia verde din otel (Casa palmierilor) care a fost construita in anul 1882.


Catedrala Sf Stefan - atractia numarul unu a Vienei,cu aproape trei milioane de vizitatori pe an, a fost subiectul multor carti, poze si studii. Unicitatea catedralei precum si multitudinea de detalii fac din catedrala Sf Stefan, o comoara a arhitecturii. Altarele, arcadele, turnurile, imaginile: fiecare detaliu are scopul si istoria sa. Clopotul catedralei este unul din cele mai mari din lume si a fost facut din fierul obtinut dintr-un tun capturat de la turci in anul 1683. Clopotul rasuna in fiecare an in oras anuntand venirea Anului Nou. Catedrala Sf Stefan a fost de cateva ori distrusa de foc spre sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial. Dar pentru ca toata lumea a dat o mana de ajutor, catedrala a fost reconstruita in doar sapte ani: emblema Austriei si simbolul identitatii austriace a renascut inca o data din cenusa sa.
La iesire din Catedrala am facut o poza cu o doamna bine aranjata care mi-a atras atentia ca am pus prea putini banuti in cutiuta ei, cerandu-mi one euro :).






Mariahilferstrasse

Era foarte aproape de hotelul nostru, o zona foarte populata cu multe cladiri rezidentiale. Pe langa Universitatea tehnologica din Viena, in Maria Hilf puteti gasi si Conservatorul Franz Schubert.

Mariahilferstrasse este cea mai importanta strada de cumparaturi, imaprtita in doua. Reputatia de cea mai importanta strada de shopping din Austria se datoreaza magazinelor de firme: Esprit, C&A, Clinique, Nike, Salamander, Swarovski, Tom Tailor, Zara, Samsonite, Only, Levis, Humanic, H&M, Jones, L’Occitane, New Yorker, Orsay, Pimkie, Puma, Promod, Swatch, etc. Aglomeratia si densitatea mare de centre comerciale si magazine se datoreaza si faptului ca zona este bine pozitionata fata de magistrala U3 de metrou.Pe de alta parte aceasta zona este foarte cunoscuta pentru prostitutia ilegala, lucru neprobat de mine pentru ca am fost doar ziua. Am cumparat doar o geaca de aici si am mancat o felie de pizza (2 euro) care era un fel de paine cu cascaval pe deasupra ... buna si aia la ce foame aveam :)) O zi am pierduto aici, plus dureri de picioare :))


Mariahilferstrasse se afla foarte aproape de Cartierul Muzeelor din Viena (Museumquartier).Am trecut si pe aici dar nu am mai intrat , poate data viitoare.


Primaria din Viena - Rathaus

Primaria din Viena este una dintre cele mai frumoase cladiri din multitudinea de frumuseti arhitecturale pe care le are acest oras.

Primaria a fost contruita in stil gotic, cu un turn asemanator cu cel al catedralelor gotice.In varful turnului se afla statuia unui om cunoscuta sub numele de Rathausmann, unul dintre simbolurile Vienei. Statuia celui ce vegheaza asupra Vienei are o inaltime de 5.4 m (3.4 m fara steagul pe care il poarta) si cantareste 650 de kilograme. Statuia acestui cavaler medieval a fost modelata pe armura Imparatului Maximilian I. O sfera ce cantareste peste 800 de kg si care actioneaza ca un fel de contragreutate, ajuta statuia sa ramana in picioare chiar si in conditii de vant puternic sau furtuna.



Ar mai fi multe de spus dar poate va plictisesc cu aceste informatii(m-am inspirat de pe net). Intr-o seara stateam pe o banca intr-un parculet si admiram frumusetea locului, intr-o liniste pe care nu o gasesti in Romania. A venit un domn la noi si ne-a anuntat ca la ora 22.00 parcul se inchide si trebuie sa plecam. O situatie inedita pentru mine si nu eram numai noi in parc, mai era lume.

Seara am vazut pe strazile stramte- unde nu vezi masina parcata neregulamentar k la noi- ingradiri acolo unde se renova fatada cladirilor. Si in acele ingradiri care de fapt erau niste gardulete, se gaseau saci cu ciment, sculele muncitorilor. Ia inchipuiti-va ce s-ar intampla daca eram in Romania ? Asta este diferenta dintre occident si est.

Auf Wiedersehen !

1 comment:

  1. Frumos. Cu ocazia asta am vizitat si eu o mica parte din Viena.

    Sa fii iubit, MB!


    Leonard

    ReplyDelete

Search This Blog