25 October 2009

DRUMETII DE VARA (III): RETEZAT
















Am lasat la urma, cea mai fumoasa atractie a drumetiei de vara de pe munte. Parcul National Retezat - o lume a lacurilor printre piscuri semete.

Dupa cele doua zile din Rodnei, gandurile noastre se indreptau catre cel mai frumos Parc National din Romania. Cu o ''escala''la Cluj, unde am stat la o bere, itinerariul avea sa se incheie dupa 4 zile pe Retezat.

Drumul nu se mai termina odata si nu ajunsesem la … un fel de baza a turistilor care vor sa urce pe munte, desi ceasul arata trecut de ora 12 noaptea. Aceeasi problema intalnita la Vatra Dornei am gasito si aici la Hateg: indicatoarele de informare.

Faceam concurenta Politiei rutiere, circuland pe sosea in ambele directii desi trebuia sa ''o bagam la stanga,undeva''. Ce usor a fost apoi cand am trecut pe linga o scoala cu luminile aprinse la acea ora, dar si cu indicatiile date de doi chefli gasiti intr-un bar la marginea localitatii.



Ca sa va faceti o impresie despre Parcul National Retezat, am sa subliniez cateva date de referinta:


*** Parcul are o suprafaţă de 38.047 ha, din care 1.800 ha au fost declarate ca arie strict protejată numită "Gemenele".

*** Are 80 de ochi albaştri- cele 80 de lacuri şi tăuri în care se oglindeşte albastrul cerului.

*** Cel mai întins lac glaciar din România- lacul Bucura- 8.86 ha, se găseşte în mijlocul Retezatului iar cel mai adanc - lacul Zanoaga - 29m

*** Sunt peste 20 de vârfuri mai înalte de 2000 de metri.

*** Este locul care te provoacă să descifrezi misterul care învăluie vârful Gugu sau să desluşeşti de unde vine “aerul” straniu al Tăului dintre Brazi;

*** E ciudat ca în acelaşi masiv să găseşti un relief tipic glaciar, cu văi, lacuri şi circuri glaciare.


Cafeaua de dimineata am bauto la Cârnic, savurand privelistea ce ne inconjura dar si inviorarea de dimineata a unor copii aflati in tabara. Prima ''escala'' am facuto la Cascada Lolaia şi apoi ne-am continuam incursiunea prin pădure până la Genţiana, unde ne-am instalat corturile. In zona de campare erau vreo 15 corturi, limba majoritara vorbita fiind maghiara. Te culcai si sculai in ''moghioros''.

CASCADA LOLAIA



Dupa atata drum si atata efort simteam nevoia sa fac baie si unde poate fi mai frumos decat in mijlocul naturii. Am folosit metoda 2x2 : Remus cu Vasilica , primul tandem care a spart gheata si apoi am ales directii opuse eu si Sorin. Era o apa receeeeeeeeeeeee (brrrrrrr)…dar sanatoasa si binevenita.


In periplul nostru prin Retezat am cutreierat prin /pe la

*** Masa capcaunului




*** Vf. Retezat (2485 m).Structura plată la vârf dă senzaţia că ar fi un munte retezat, fapt ce a dat naştere la numeroase legende şi basme populare.






*** Lacul Bucura





*** Lacul Gales






*** Tau dintre munti



Asai ca e minunat ? Poate data viitoare mergem impreuna.Obligatoriu la cort,ca e mai fain.



Nice day !

No comments:

Post a Comment

Search This Blog