15 May 2011

COLTURI DE TARA: SIGHISOARA

 Intamplator am avut ocazia sa petrec o zi de week-end la Sighisoara, via Brasov. Am mai trecut prin localitatea muresana in drum spre Tg. Mures dar niciodata nu am oprit sa vizitez cetatea medievala. Mai auzisem de la un amic despre festivalul de la Sighisoara ce are loc in fiecare vara, unde sosesc foarte multi turisti din intreaga tara si de peste hotare.

Asadar hai la drum spre ''Perla Transilvaniei'' asa cum a fost denumita de la sfarsitul secoului XIX. Am facut o escala la Brasov unde am savurat o bere pe linga o pizza in Piata Sfatului. Brasovul ramane un oras european, simtind atmosfera civilizata si moderna imediat ce am sosit in centru.In meniu am observat cu acel ochi al bautorului de bere o specialitate de-a casei, insa ospatarul, baiat cu bun simt mi-a recomandat un Carlsberg in detrimentul ''berei casei'' .Cine stie ce resturi adunate se gaseau in respectiva :)). Oricum in drum spre zona centrala a Romaniei va recomand un mic popas la Brasov.

Din Brasov pina la Sighisoara sunt vreo 120 de km iar drumul este foarte bun.Sighisoara a fost fondata de emigrantii germani in a doua jumatate a secolului XII si in zilele de astazi este considerata cea mai frumoasa cetate locuita din sud -estul Europei. 
click poza marire

Dupa ce am platit parcarea - 5 roni, nelimitat - am urcat in cetate. Primul punct de interes mi-a aparut in fata: TURNUL CU CEAS, simbolul orasului. A fost construit pentru a apara poarta principala a cetatii. A primit aceasta denumire datorita ceasului cu figurine, unic in Romania, aflat la etajul al patrulea. Turnul prezinta cinci nivele, care impreuna cu balconul si acoperisul piramidal au o inaltime de 64 m.Pe fatada dinspre oras nisa cuprinde in partea de jos un alt tobosar care bate sferturile de ora. Alaturi se afla o figurina enigmatica a unui barbat, cu parul lung, care avea probabil in maini biciul si securea, si care reprezinta imaginea calaului. In partea superioara se regasesc 7 papusi asezate pe un disc rotativ, care reprezinta zilele saptamanii. La ora 12, odata cu ultima bataie a ceasului, figurina zilei trecute se deplaseaza, facand loc figurinei zilei care incepe. 
Acoperisul, care are o inaltime de 34 metri, a fost distrus in urma unui mare incendiu in anul 1676, dar a fost refacut un an mai tarziu. Acoperisul se incheie cu un mic glob de aur, deasupra caruia se afla un stalp meteorologic. In varful acestui stalp se afla un cocos care se roteste in bataia vantului. Astazi acest turn adaposteste Muzeul de Istorie al orasului Sighisoara, cu colectia de arheologie, farmacie, mobilier, unelte si produse ale breslelor, orologerie, etnografie, toate oglindind istoria cetatii Sighisoara. 

Cu pasi repezi am mers spre TURNUL FIERARILOR, impunator si simplist in interior. Cetatea avea 14 turnuri si 5 bastioane; dintre acestea se pastreaza 9 turnuri si 3 bastioane. Turnurile cetatii constituie interesante vestigii ale arhitecturii medievale.Am mai vazut Turnul Franghierilor, Turnul Macelarilor, Turnul Cojocarilor, Turnul Cizmarilor, Turnul Croitorilor, Turnul Cositorarilor si Turnul Tabacarilor.

Mi-a placut SCARA ACOPERITA sau scara scolarilor cum mai este cunoscuta,alcatuita din 300 de trepte protejate de un acoperis. In urma modificarilor din 1849 au ramas doar 175 de trepte.  

Alte puncte de atractie ale cetatii sunt Biserica din Deal, Biserica Manastirii, Casa Vlad Dracul, Casa cu Cerb, Casa Venetiana.
Mi-a placut cetatea medievala si daca as da o nota pe o scala de la 0 la 10 pentru prezentare, m-as opri la nota 8. 

1 comment:

Search This Blog