17 June 2008

FERESTE-NE DOAMNE DE PROSTI


Incepand cu aceasta luna, voi posta pe blogul meu cel mai interesant, intelept si ''intepator'' articol scris de un blogerman pentru ca nu imi sta in caracter sa imi insusesc munca altcuiva si eu sa apar cu semnatura materialului.
Am gasit un BLOG DE COLOANA MORALA TEAPANA, asa cum si-a prezentat autoarea BLOGUL JURNALISTEI CU VERTEBRA SANATOASA.Materialul e mai vechi, dar merita citit.

Nimic nu este mai grav decat un prost ajuns sef peste oameni cu IQ-ul rezonabil. Prostul nu te asculta niciodata pentru ca arma lui este sa vorbeasca mult mai mult si mult mai tare decat tine, pentru a te putea acoperi si reduce la tacere. Prostul nu te asculta de teama ca ai spune ceva ce el nu va putea intelege. Din pacate, sunt multi si nici nu isi dau seama ca sunt prosti.

Prostul are o frica teribila de a fi descoperit, dar traieste, in acelasi timp, avand complexul inferioritatii. Nu suporta sa-i aduci la cunostinta o informatie fara sa-ti replice ” Da ce crezi ca nu stiu?”. Face parte din natura sa si nu se poate abtine sa o spuna. Un alt fenomen pe care-l intalnesti la prosti este acela al individului atotstiutor. El/ea, dupa caz, stie tot ce se intampla si e la curent cu absolut orice informatie. Prostul este neaparat un semidoct. Ceea ce-i place mai mult este sa fie sef si credeti-ma reuseste in 99% dintre cazuri. Trist dar adevarat. Experienta romanului cu Ceausescu nu s-a terminat. Ceausescu a germinat, are urmasi care se inmultesc din zi in zi, incurajati de toleranta celor ce se considera “intelectuali”. Nu am inteles niciodata de ce banul a avut o putere extraordinara asupra oamenilor cu “cap”.

De ce au ales calea tradarii, aderand la breasla prostilor in loc sa lupte impotriva lor? De ce au crezut intotdeauna ca mai usor este sa tradezi spiritualitatea pentru o suma frumusica, cand aceeasi suma ar fi fost obtinuta si in cazul in care ar fi fost loiali tagmei respective si ar fi nimicit buruienile ce o parazitau? E o enigma. Probabil efemerul naturii umane i-a facut pe toti sa creada ca trebuie sa faca totul cat mai repede pentru ca “viata-i scurta”. Dar de aici si pana la a calca pe cadavre e cale lunga si motivele invocate nu stau in picioare decat pentru cei suferinzi de imoralitate cronica. Cineva mi-a spus odata sa ma feresc de prosti care ajung sefi peste isteti, ca tare greu le va fi acestora din urma. Initial nu am crezut asta, insa viata mi-a dovedit ca respectiva afirmatie este o axioma. Normal ca axioma nu are nevoie de demonstratie dar Toma din mine are nevoie acuta de argumente pentru absolut orice.

E greu sa rezisti cu un sef prost. E greu pentru ca nu te asculta si incearca sa dovedeasca ca tu esti idiotul. Vorbeste si nu te asculta, apoi revine spunandu-ti ca nu ai pomenit de asa ceva. Un alt element iritant al prostului nesimtit (de obicei acestea doua sunt compatibile si intalnite in majoritatea cazurilor) este acela de a spune “Nu am inteles ce spui” sau “Eu nu am inteles nimic”. Este ceva ce irita, enerveaza pe oricine care petrece ore intregi sa explice un lucru. Desi inteleg, prostii…fac pe prostii. O fac constient pentru a demonstra cat de priceputi sunt ei si cat de mediocri sunt interlocutorii.

Prostii vorbesc tare si mult, fara intrerupere. Nu te asculta pentru ca nu vor sa asculte. Le este frica de faptul ca informatiile pe care tu le-ai putea furniza le-ar depasi capacitatea de intelegere. Daca vor sa te critice atunci coboara vocea cand iti spun ceva. O fac special pentru ca tu sa nu intelegi, sa nu auzi sau sa intrebi “Poti repeta, te rog?”. Apoi, vine replica “Da’ ce esti surd/surda?” sau “Esti neatenta/neatent. Te descurci greu. Uiti prea mult. Nu ai memorie buna”. Normal ca nu ai memorie buna daca ei te zapacesc cu informatiile redundante. Pentru ca le iubesc, iar pe cele importante le ignora. Si uite ca nu am fost feriti de prosti, iar “zeul” nostru i-a pus si in functii de conducere. Asta ca sa ne demonstreze legea compensatiei sau adevarul din zicala: “Prost sa fii, noroc sa ai!”.

La obiect si foarte acid acest subiect.No comment.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog