06 October 2009

DRUMETII DE VARA (II): MUNTII RODNEI





Drumetia noastra prin tara continua inca de seara, cand am plecat de la Durau, urmatoarea destinatie fiind Muntii Rodnei din Carpatii Orientali. Am zabovit putin la barajul de la Bicaz dupa care ''otomobilul''cu Sorin pe post de Senna, serpuia tinutul nordic al Romaniei. Am ajuns si la Vatra Dornei, unde fetele frumoase sunt invers proportionale cu ...indicatoarele de circulatie(cred ca mi-o iau).Ne-am intors de vreo doua ori din drum si pana la urma am gasit drumul cel bun.Intr-un tarziu, pe la 10 seara ajunseseram in Borsa.

Borşa este un oraş de pe Valea Vişeu, între Munţii Rodna şi Maramureş. Oraşul este la aproape 80 de km via DN 18 de Sighetu Marmaţiei, ultima comună din vale înainte ca Pasul Prislop să ajungă în Moldova.
Borşa se află la o altitudine de aproape 700 m şi este cel mai important punct de plecare pentru călătoriile spre Munţii Rodnei. Mai mult, Borşa se află între două arii importante, aflate sub protecţie: Parcul Natural din Munţii Maramureş şi Parcul Naţional din Munţii Rodnei.
La aproape 6 km nord de Borşa este o aşezare minieră numită Baia Borşa, care până nu demult era un important centru de minerit pentru cupru, argint şi plumb.

La o asa tara frumoasa cum avem, ne lipseste felul de a promova turismul si modul lui de organizare.Am simtit lucrul asta la Borsa , unde nu exista un ''semn'', ceva, care sa te duca spre locul de campare,spre munte. Asa ca am luato ca orbii, pe bajbaite. Ne-am descurcat in cele din urma … dormind in masina, in sacii de dormit, nu inainte de a lua cina obisnuita cu eticheta rosie si din hamei.Dimineata am fost foarte inclestat, nu din cauza vreunei probleme de stomac ci noilor pozitii de somn.




Cu rucsacul in spate am inceput sa urcam pe un drum forestier pana la statia meteo din Zanoaga Iezerului (construita de Leontin Suteu - Oradea, actualizata de Ica Giurgiu – Bucuresti), inconjurata de jnepeni si in apropierea careia se afla o casuta decupata din basme, mai mult de design.


VEDERE DE JOS,DE LA STATIA METEO




La cativa pasi se afla Iezerul,un lac glaciar de forma unei harti a Romaniei,inconjurat de stanci ce se reflecta in apa cristalina. Dupa un popas in care ne-am alimentat a urmat asaltul Pietrosului, in drumul caruia am trecut printre albastrele, brusturi, flori aurii si clopotei. Un peisaj mirific de sus,pe care nu am sa il uit niciodata. Chiar mai vreau sa ajung inca o data aici.

LACUL GLACIAR IEZER








De pe Varful Pietrosu(2303 m) se vede Varful Rebra si in departare varful Masivul Ineu.Rezervatia naturala Pietrosu Mare cuprinde cel mai impresionant relief glaciar din Muntii Rodnei: circurile glaciare Buhaescu (cel mai mare din Muntii Rodnei), Zanoaga Iezerului, Zanoaga Mare, Zanoaga Mica, Rebra, Gropi, avand in portiunea bazala morene si caderi de apa pe pragurile de stanca lustruite de ghetari.



Culmea principalã dintre vârful Pietrosu Mare (2303 m) si vârful Piatra Albã (2061 m) – adãposteste pe versantul nordic trei cãldãri glaciare, care prin peisajul lor sãlbatic, sunt unice în Carpatii Orientali. Versantul sudic al vârfului Pietrosu Mare adaposteste Cãldarea Buhãescu – Rebra, in care sunt cantonate Tãurile Buhãescului.

TAURILE BUHAESCU




Seara am campat dincolo de cei doi BUHAESTI(cel Mare si cel Mic), avand vecini de corturi doi cehi, la vreo 18-20 ani. Translatorul grupului, Sorin s-a ocupat de ''protocolul'' specific romanesc, invitandu-i pe cei doi la o tuica de a noastra romaneasca.Cred ca le-a placut, ca prea zambeau :)) sau era de la altceva ...

A doua zi de pe Rodnei a fost la fel de frumoasa ca prima :D, am facut fotografii si ne-am indreptat catre Borsa, nu inainte de a ne lua la revedere de la gazda noastra, Maria Sa, muntele.

1 comment:

  1. Foarte frumos, blondule! eu abia acum am cautat pe harta si am realizat ce sus e Bistrita pe harta Romaniei!
    Tomai acolo ai ajuns cu drumetiile?

    Esti tare maestre!

    Ma bucur pentru tine ca ai reusit sa vizitezi atat de mult din tara asta frumoasa!

    Oricum eu cred ca Transilvania e cea mai frumoasa parte a Romaniei!

    Poate intr-o zi o sa ajung sa o vizitez si eu!

    Bafta in continuare, ca mai e mult de vizitat!


    Sa fi iubit, MB!

    ReplyDelete

Search This Blog